poniedziałek, 29 lipca 2013

Msza święta, część 1.

Poniższe treści są przepisane ze starej książeczki, w której nie ma już okładki i strony tytułowej; wydanej, wg tabeli świąt ruchomych, w 1948 r. Są to modlitwy, które wierni mogli odmawiać podczas Mszy świętej w czasie, gdy kapłan odprawiający Mszę modlił się po łacinie. 

____________________

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.

Intencja

Udziel mi łaski swojej, o Boże, abym był jak najlepiej usposobiony do oddania Ci przez ręce kapłańskie tej Najświętszej Ofiary, w której chce uczestniczyć z jak największym uszanowaniem i należytym nabożeństwem. Intencję moją łączę z intencją Zbawiciela, składającego Ofiarę na krzyżu i z intencją Kościoła we Mszy świętej. Amen.

Introit - rozpoczęcie Mszy św.

Panie Boże mój! który sprawiłeś w serca Patriarchów i Proroków tak usilne pragnienie widzenia zstępującego na ten świat Syna Twojego, pozwól mi mieć choć małą cząstkę tego świętego pożądania. Amen.

Gloria - hymn anielski

Wiem, Boże mój, że tylko w niebie możesz mieć należną Ci chwałę, ale i od niegodnego sługi przyjmij słowa uwielbienia. Niechaj serce moje chwali Cię, wielbi i sławi. Dziękuję Ci za wszelkie łaski. Wyznaję, żeś jest Bogiem i Panem najwyższym nieba i ziemi. Amen.

Modły kapłana

Przyjmij Panie te modlitwy i udziel nam łask wszelkich o które Kościół święty dla nas prosi przez usta kapłana. Nie zwracaj uwagi na niegodność naszą lecz miej wzgląd na to, że prosimy o niej przez JEzusa Chrystusa, Syna Twego, który z Tobą żyje i króluje po wszystkie wieki.

Lekcja

Uznaję Boże mój, że w Piśmie św. jest zawarta nauka Twoja. Daj mi łaskę do spełnienia wszystkich rozkazów Twoich. Tyś natchnął Proroków i Apostołów tymi prawdami, a oni nam je zostawili w Piśmie św. Uczyń mnie uczestnikiem ich światła i wznieć w sercu moim tę świętą miłość, którą ich serca gorzały, abym Cię takąż miłością kochał na ziemi po wszystkie dni życia mego. Amen.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz